Три методи бізнес-розвідки конкурентів | Альтернатива

Три методи бізнес-розвідки конкурентів

конкурентна бізнес-розвідка

Мало отримати дані – їх потрібно ще вміти обробити. Як проаналізувати компанію з усіх боків? Які методи використовуються в конкурентній бізнес-розвідці?

Розвідка діяльності конкурентів допомагає не тільки побачити стан своїх справ щодо інших учасників ринку, але і визначитися з подальшою стратегією. Навіть у найбільшій компанії можна легко відвоювати частину ринку, якщо вчасно помітити її занепад або обігнати з кращою пропозицією для споживачів. Бізнес-розвідка ґрунтується на аналізі даних про компанії. Для аналізу використовуються різні методи, з деякими з них і познайомимося в цій статті.

П’ять сил Майкла Портера

Метод Майкла Портера допомагає об’єктивно розкрити всі сприятливі можливості і небезпеки для своєї компанії. П’ять конкурентних сил, які давили на компанію, зачаїлися в таких параметрах, як:

  • Постачальники;
  • Товари замінники;
  • Потенційні нові конкуренти;
  • Конкуренція всередині галузі;
  • Споживачі.

Так як ціна на продукцію залежить від ціни на сировину, то кількість постачальників і їх пропозиції безпосередньо впливають на конкуренцію.

Товари, що задовольняють одні й ті ж потреби, тримають ринок в напрузі. Через це компаніям доводиться вдаватися до акцій, додатковому просуванню товарів.

Поява нових гравців на ринку також призводить до боротьби за утримання місця під сонцем. Щоб впоратися з їх впливом, компанії починають думати про нові канали збуту, патентувати технології.

При цьому час від часу змінюється інтенсивність конкуренції між давніми гравцями. Наприклад, вона може посилитися через повільне попиту на продукцію або через початок нової маркетингової кампанії когось із них.

Як не дивно, навіть споживачі є конкурентами. Вони тиснуть на компанію, вимагаючи зниження цін, підвищення якості обслуговування і якості самих товарів, в кінці кінців, зіштовхуючи компанії один з одним в боротьбі.

Чим менше ці фактори будуть тиснути на компанію, тим більше у неї можливостей збільшувати прибуток. Однак ця схема не враховує тиск держави. Наприклад, введення нових ліцензій може суттєво вплинути на хід гри …

SWOT-аналіз

Один з найпопулярніших в наш час інструментів для директорів і маркетологів. Він передбачає аналіз конкурента з різних сторін, з огляду на такі показники:

  • сила;
  • слабкості;
  • можливості;
  • загрози.

Оцінка конкурентів відносна, так як вони порівнюються зі своєю компанією. Їх сильними сторонами можуть виступати: високий рівень обслуговування, модернізоване виробництво, низька собівартість продукції, налагоджений менеджмент.

Серед слабкостей можна проаналізувати боргові зобов’язання, якість продукції, застаріле обладнання або навіть просто участь в скандалах, через які компанія втратила імідж.

Важливо простежити потенційні можливості своїх конкурентів. Це можуть бути як економічні (кредит, нарощування обсягів виробництва, залучення інвестицій) або ринкові перспективи, так і зв’язку з владою, кримінальним світом.

Умови, які можуть завдати шкоди компанії, відносяться до погроз. До них можна віднести появу нових конкурентів, проблеми з сировиною, зміна курсу валют.

Аналіз цих показників допомагає виявити слабкі місця конкурентів і правильно намітити свою стратегію. До недоліків можна віднести необхідність великого обсягу вихідних даних, а також глибокого розуміння ринкових процесів.

Due Diligence

Цей метод навпаки поки що маловідомий, так як спочатку застосовувався тільки в банківській сфері. Зараз його стали використовувати для оцінки діяльності компанії, найчастіше – конкурентів. Він включає перевірку за такими критеріями:

  • юридичний;
  • фінансовий;
  • податковий;
  • ринковий.

На основі всебічного аналізу фахівці роблять висновок про діяльність конкурента в минулому, його положенні в сьогоденні і прогнозованому майбутньому. Юридичний аспект передбачає вивчення історії компанії, коли утворилася, яка її структура, легальність діяльності.

Фінансовий звіт показує, які операції закріплені за компанією і наскільки вона є ліквідною. В цілому, стають зрозумілі її доходи. При цьому перевірка нормативних документів може використовуватися для порівняння з проведеними фінансовими операціями.

Податковий аналіз показує, наскільки конкурент обтяжений податковими зобов’язаннями. А також чи існують можливості оптимізації в цій сфері.

Оцінка стану компанії на ринку дає можливість зрозуміти про її перспективи розвитку. Як навколишнє середовище впливає на конкурента і як він може розвиватися в умовах змін? На ці питання якраз і відповідає ринковий аналіз.

Даний метод досить витратний як по ресурсах, так і за часом. Однак його можна використовувати частково, щоб виявити, що цікавлять аспекти.

YouControl