Автовласник в Україні – це куркуль, так вважає більшість: Олег Назаренко, гендиректор ВААІД | Альтернатива

Автовласник в Україні – це куркуль, так вважає більшість: Олег Назаренко, гендиректор ВААІД

Буки, Маньківка, Звенигородка, Ватутіне, Черкаси новини

Петиція президенту України про анулювання розмитнення і акцизного податку на імпорт автомобілів протягом декількох днів набрала 25 тис. Підписів. Саме стільки необхідно, щоб документ направили на розгляд Петру Порошенко. Новина про це збіглась з офіційним повідомленням Асоціації “Укравтопром”, яка констатувала, що в серпні в Україні не було виготовлено жодного легкового автомобіля.

Про це на сторінках Форбс, розповідає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко впевнений, що ідея з петицією НЕ спрацює. Хоч і очевидно, що загороджувальні мита не стимулюють розвиток вітчизняного автовиробника, чиновники не захочуть відмовлятися від джерела поповнення бюджету.

Гендиректор ВААІД Олег Назаренко впевнений, що в Україні автомобілі не подешевшають

Гендиректор ВААІД Олег Назаренко впевнений, що в Україні автомобілі не подешевшають

– Якщо люди хочуть, щоб автомобілі були дешевими, не потрібно було підписувати угоду про асоціацію з ЄС. Я завжди виступав проти нього, тому що читав його текст, закликав спочатку Януковича, потім Порошенко не підписувати угоду. Адже в ньому позначений перехідний період в 15 років, під час якого податки на автоімпорт не змінюються. Тобто навіть якщо зараз президент, Верховна Рада захочуть обнулити податки на імпорт автомобілів, вони залишаться зафіксованими в угоді. А воно ратифіковано парламентом, причому міжнародні угоди України мають пріоритет над законами країни. Ми зобов’язуємося ввести техогляд, підписали зобов’язання, і тепер з нового року не зможемо ввозити в країну автомобілі старше п’яти років, природно, це позначиться на їх ціні. Наприклад, в Німеччині вік дешевих автомобілів – від шести до десяти років. Тому що середньостатистичний німець купує машину, їздить на ній без всяких проблем п’ять років. Як тільки у автомобіля починаються проблеми, продає його, і авто дешевшає.

В угоді з ЄС позначений 15-річний період, під час якого податки на автоімпорт не змінюються

Це навіть трохи смішно: зібрали 25 тис. Підписів і чекають змін. Я представляю організацію, яка створила 86 тис. робочих місць. Від імені асоціації, яка об’єднує понад 1200 підприємств, я пишу листи з вимогою прибрати податки, в тому числі ті, проти яких виступає міжнародне співтовариство, наприклад, спецмито або імпортний збір, який суперечить нормам СОТ. Я навіть судився, вимагаючи прибрати спецмито, суд виграв, мито залишилося. Мені відповідають в Кабміні: скажи пацанам, які служать в АТО без черевиків і зимового одягу, що ти хочеш прибрати податки з дорогих імпортних автомобілів, і ми не зможемо одягати армію.

Зараз хочуть ввести новий транспортний збір. Адже у Кабміну безпрограшна позиція, там завжди можуть заявити, що поки автодилери хочуть зменшити податки на іномарки, половина країни живе за рахунок дотацій, виживаючи на тисячу гривень. І більшість українців підтримають уряд, тому що автомобілістів у нас в країні всього 8 млн. З точки зору більшості виборців, власник автомобіля – це куркуль, якого потрібно розкуркулити.

Міністерство фінансів спростувало інформацію про повернення до практики обов’язкового техогляду для автомобілістів з 1 січня 2016 року. “Міністерство не має повноважень, не може і, відповідно, не планує пропонувати повернення технічного огляду автомобілів”, – повідомила прес-служба відомства. У Мінфіні відзначили, що єдина ініціатива міністерства в автогалузі стосується змін вже існуючого податку на авто з об’ємом двигуна понад 3-х літрів. Відомство пропонує змінити формулювання “більше 3-х літрів” на “машини класу люкс вартістю понад 1 млн грн незалежно від об’єму двигуна”.

“Транспортний збір на всі інші авто ніколи не був пропозицією міністерства. Це лише один з робочих варіантів, який серед інших аспектів реформи широко обговорювалося з громадськістю, але ніколи не був включений в сам проект Податкової реформи”, – відзначили в прес-службі.