Ryanair уже в Україні | Альтернатива

Ryanair уже в Україні

Сьогодні найбільша європейська авіакомпанія Ryanair заявила про запуск своїх перших рейсів з України, розповідає НВ.

Про це на спільній прес-конференції з міністерством інфраструктури повідомив комерційний директор Ryanair Девід О’Брайан.

Лоукостер почне літати з київського аеропорту Бориспіль і аеропорту Львів. З Києва з’явиться чотири нових маршруту у Ейндховен, Лондон, Манчестер і Стокгольм. Зі Львова Ryanair буде літати в Берлін, Краків, Вроцлав, Будапешт, Лондон, Ейндховен та Меммінген. За словами О’Брайана, для ірландського перевізника Україна стала 34 країною.

“Прихід” Ryanair “- це знаменна подія для України, оскільки переговори тривали ще з 2012 року”, – зазначив на прес-конференції міністр інфраструктури України Володимир Омелян. Він переконаний, що Ryanair стане ще одним мостом, який з’єднає Україну з Європою. Крім цього, це хороший сигнал для великих світових інвесторів.

Зазвичай європейські лоукости прагнуть виконувати польоти за напрямками, на які є стабільний попит трудових мігрантів і туристів, розповідає екс-керівник відділу авіаційного транспорту Мінінфраструктури Андрій Ярмак. Іншими словами, бізнес-модель перевізника спрямована на вивезення пасажиропотоку з країни. Однак Ryanair, з огляду на анонсовані напрями, вирішив зробити ставку не тільки на вивезення пасажирів з України, але і на їхній приліт і транзит.

Експерт з питань транспорту офісу ефективного регулювання BRDO Сергій Хижняк додає, що після оголошених нових маршрутів стало зрозуміло, що Ryanair пішов у конкуренцію на українському ринку не з вітчизняним авіаперевізником МАУ, а з іншим лоукостером – Wizz Air. За його словами, київські рейси з МАУ практично не перетинаються, а львівські – це ті напрямки, які Wizz Air або обслуговує, або збиралася обслуговувати. Це підтверджує, що Ryanair заходить в Україну для конкуренції з Wizz Air у Східній Європі.

Президент авіакомпанії МАУ Юрій Мірошников у коментарі НВ Бізнес зазначив, що МАУ абсолютно не проти приходу на ринок будь-яких авіаперевізників. “Однак ми наполягаємо на рівності умов для всіх, – каже він. – Якщо раптом станеться так, що нова авіакомпанія якимось чином отримає преференції – ось з такого роду преференціями ми будемо відчайдушно боротися”.

Топ-менеджер Ryanair розраховує, що щорічно лоукостер буде обслуговувати 250 тис. пасажирів в Україні. “Щоб відсвяткувати появу наших нових маршрутів в Україні, ми пропонуємо спеціальну ціну на квитки – від 19,99 євро, яка діє до опівночі 16 березня”, – зазначив О’Брайан.

Посилення конкуренції на європейських маршрутах спричинить зниження вартості квитків. “Запуск продажів від 20 євро за переліт – є прецедентом для нашого ринку”, – говорить Ярмак.

Як будуть поводити себе лоукости далі – передбачити складно. Початковий етап конкуренції має бути дуже цікавим. Зараз поки у Wizz Air є невелика фора у часі. Однак, Ярмак впевнений, що в майбутньому Ryanair буде більш агресивна в маркетингу.

Керівний партнер ECOVIS Бондар і Бондар Олег Бондар розповідає, що запланувавши 16 частот на тиждень, Ryanair навряд чи зможе формувати ринок. Скоріше він буде слідувати усталеним в Україні ринковим тенденціям. Він наводить приклад з Wizz Air, який у 2008 році, починаючи польоти з України, говорив про тарифи в $10, а потім підняв їх практично до такого ж рівня, як і інші гравці. Тому позитивний ефект від приходу Ryanair поки не очевидний. “Водночас цей перевізник відомий умінням агресивно відстоювати та лобіювати свої інтереси – складається враження, що на нього зараз працює міністерство”, – говорить Бондар. – “При цьому не можна не відзначити, що Жуляни відмовилися обслуговувати цього лоукостера – там приватний провайдер аеропортових послуг і його неможливо змусити працювати в збиток”.

Радник юридичної компанії Integrites Павло Логінов сподівається, що міжнародні перельоти для Ryanair з України виявляться настільки прибутковими (у тому числі у світлі прийдешнього безвізу) і компанія задумається про альтруїстичний розвиток національних маршрутів.