Таємниця мотиваційного листа | Альтернатива

Таємниця мотиваційного листа

Існує думка, що написання мотиваційного листа не має сенсу й не варто витрачати на це час. Так вважають як працедавці, так і ті, хто шукає роботу. На мою думку, причина полягає в тому, що більшість людей не вміють писати мотиваційний лист. Тому, з точки зору працедавця, читання нудних, написаних за шаблоном мотиваційних листів – дійсно витрачання часу. У цій статті спробую не лише переконати вас, що недооцінювати важливість мотиваційного листа –  помилка, але й допомогти оволодіти мистецтвом його написання. Про це пише Олена ЛИТВИНЕНКО, портал Наш вибір.

Багато разів до мене зверталися з питанням, чи маю якісь зразки. Звісно – сама часто використовую мотиваційні листи з Інтернету, щоб поповнити словниковий запас вдалими виразами. З шаблону також можна переписати «шапку» і ознайомитися з прийнятою структурою. І це все! Решта листа – мусить бути повністю ваш індивідуальний твір, який відображатиме вашу мотивацію. Чи можна «списати» чиюсь мотивацію?

Отже, про що варто пам’ятати? По-перше, головне завдання мотиваційного листа – доповнити та розширити традиційне резюме. Ви маєте можливість у вільній формі описати все те, для чого не вистачило місця в резюме, – розкрити себе як фахівця або талановитого початківця. Але в жодному випадку не повторюйте дані з резюме. Можна сміливо сказати, що мотиваційний лист – це ваша особиста комерційна пропозиція, тому варто дуже відповідально поставитися до представленої інформації та її форми.

З чого почати?

Уважно розглянувши вакансію, ви вже повинні замислюватися над змістом мотиваційного листа.

Вакансія на роботу у ПольщіОбов’язково зайдіть на сторінку фірми, дізнайтеся, чим вона займається. Продемонструйте роботодавцю, що ви ознайомлені зі специфікою діяльності компанії, опишіть – яку користь принесете саме ви. Якщо є можливість довідатися, хто проводить рекрутацію, зробіть це і в мотиваційному листі зверніться власне до тієї людини. Для цього можна також використовувати професійні соціальні мережі (Golden Line, LinkedIn).

Подумайте, чому саме ця пропозиція вас зацікавила. Не раз зустрічалася з ситуацією, коли вирішальним фактором щодо прийняття конкретної людини на роботу ставало її бажання працювати, розвиватися та вчитися – так би мовити, «вогонь в очах».

Якщо ви не знаходите в собі жодної мотивації, пропустіть цей пункт. Але навіть якщо ви уникнете цього питання в мотиваційному листі, приготуйтеся, що воно може з’явитися під час кваліфікаційної розмови. Однак не приділяйте своїй мотивації багато уваги. Так, працедавець прагне знайти лояльного та мотивованого працівника, але передусім шукає користь для себе. І власне на тому, яку користь можете принести фірмі саме ви, треба зосередитись у мотиваційному листі.

Тому наступний крок – аналіз попереднього досвіду, вмінь та досягнень. Як правило, пропозицію роботи обираємо, коли вона відповідає нашим вмінням чи знанням або коли хочемо отримати досвід у новій для нас сфері. У першому і другому випадку мотиваційний лист писатимемо зовсім по-різному.

Увага! У мотиваційному листі не перераховуємо наші вміння! Уникайте шаблонних характеристик в описі себе (цілеспрямований, відповідальний). Найбільш привабливо їх показати через приклади та результати вашої праці, конкретні успіхи й досягнення на попередньому місці роботи.

Наприклад, «уміння добре організовувати робочий процес» може бути описане таким чином: «завдяки моєму вмінню організовувати роботу колективу вдалося в короткі строки реалізувати три великі міжнародні проекти (провести три рекламні кампанії), в результаті чого кількість клієнтів збільшилася вдвічі». Якщо ваш попередній досвід був у іншій сфері, зосередьтеся на тих навичках та особистих рисах, які можуть допомогти вам виконувати нові обов’язки й отримувати нові знання та вміння.

Наприклад: «Наявний досвід проведення презентацій продукту, збирання інформації про клієнта і навички спілкування з менеджерами всіх рівнів дозволили мені домогтися високих результатів. Уважно вивчивши коло обов’язків і вимоги, що пред’являються Вами до кандидата, припускаю, що мій досвід і отримані навички допоможуть досягти високих результатів Вашій компанії, а мені продовжувати зростати в професійному й фінансовому планах».

Як написати мотиваційний лист

Коли ви описуєте свої досягнення, важливо утримувати баланс між вашим внеском і роботою цілого колективу. Особливо, коли роботодавець в оголошенні звертає увагу на вміння працювати в колективі. Аналізуйте вимоги і достосовуйте до них те, як ви описуєте свої вміння.

У разі відсутності досвіду роботи акцент потрібно зробити на знання й навички, які ви отримали на курсах і тренінгах, завдяки активності в студентські роки, як волонтер, в період проходження практик. Опишіть, які завдання перед вами стояли, як ви з ними впоралися, чому навчилися. Якщо не маєте і такого досвіду, то подбайте про те, щоб його отримати.

Добре, якщо ви опрацюєте власну концепцію роботи на новій посаді або ідею вирішення якоїсь проблеми, з якою стикається фірма. Навіть якщо виявиться, що  фірма не має такої проблеми, то ваш мотиваційний лист все одно відрізнятиметься від інших.

Закінчення листа можете запозичити в шаблонах або написати від себе. Пам’ятайте про підпис наприкінці листа.

Мотиваційний лист не повинен за обсягом перевищувати аркуш А4. Дуже важливо правильно вказати в графі «адресат» назву фірми та вакансію. Не варто використовувати складні специфічні терміни, писати те, що не має відношення до конкретної вакансії.

Перед висиланням листа видрукуйте його і подивіться, як виглядає, перевірте, щоб не було помилок. Лист мусить бути охайним, текст сприйматися легко. Подбайте про відповідний шрифт і розмір літер. Не варто використовувати курсив та жирний шрифт,  літери іншого кольору.

Чи варто висилати мотиваційний лист, якщо працедавець цього не вимагає? На мій погляд, і так, і ні. Не варто залучати офіційну версію листа. Однак у тілі e-mail у стислій і менш офіційній формі варто написати скорочену версію. Зробіть це, навіть якщо ви залучаєте мотиваційний лист на вимогу працедавця. Декілька слів про себе можуть стати тим елементом, який зверне на вас увагу на самому початку перегляду вашого e-mail і вирішить справу.