Хто і як лагодить дороги Черкащини, або скасовані тендери та ремонтники з кримінальним минулим | Альтернатива

Хто і як лагодить дороги Черкащини, або скасовані тендери та ремонтники з кримінальним минулим

На Черкащині майже половина доріг державного значення - у вибоїнах На Черкащині майже половина доріг державного значення - у вибоїнах

В останній день літа цього року на Черкащині прийняли обласну Програму спільного фінансування з місцевих бюджетів ремонту доріг державного значення на території області, упродовж 2016-2018 років. На виконання запланованих заходів з держбюджету виділили понад 200 мільйонів гривень.

Частину проблемних доріг вже відремонтували, а на деяких роботи ще й не починали. При цьому освоїли менше половини призначених на ці роботи 214 мільйонів гривень. Якщо ж решту не використають до кінця цього року, гроші на ремонти автошляхів область побачить вже не скоро.

8 червня 2016 року Кабмін прийняв постанову № 374, яку доповнили додатком із затвердженим переліком автомобільних доріг загального користування державного значення, які потребують капітального та поточного ремонтів та якою затвердили обсяг фінансування на 2016 рік. До списку обраних потрапила і Черкаська область – три дороги державного значення, шість доріг – об’єктів ремонту. Для виконання усіх робіт виділили 214 мільйонів гривень. Відповідно до обласної Програми, ще 10% від цієї суми, загалом це понад 21 млн. грн., до цих коштів мали би докласти місцеві бюджети районів.

За підрахунками Служби автодоріг області, цьогорічний план фінансування розвитку мережі та утримання автомобільних доріг загального користування області складає 246 806 тис. грн.

cherk-auto-doroga-jamaЗауважимо, що нинішній стан доріг Черкащини, за оцінками водіїв, критичний.

За інформацією, наданою нам Службою Автомобільних доріг у Черкаській області, після осінньо-зимового періоду 2015-2016 років “ямковістю” було уражено 2 562 км доріг загального користування, а це – 43 % усього дорожнього покриття.

нинішній стан доріг Черкащини – критичнийТакий стан автошляхів, пояснюють чиновники, є результатом недофінансування дорожньої галузі впродовж останніх років. Грошей виділяли лише 15-20% від науково-обґрунтованої потреби.

Нарікають в САД Черкаської області і на вантажівки. Кажуть, що вони перевищують допустимі вагові параметри – їхня загальна вага, інколи, досягає 100-120 тонн. Тому автодороги області, які побудовані переважно у 80-х 90-х роках минулого століття, не витримують таких навантажень.

За офіційними даними, 505 км доріг області потребують поточного середнього ремонту, а 586 км – капітального. Проте це не остаточні цифри. У Службі повідомляють, що «для визначення реальних обсягів фінансування знову ж таки необхідно провести обстеження доріг та виготовити кошторисну документацію. Транспортно-експлуатаційний стан переважної більшості автомобільних доріг області не відповідає сучасним вимогам і потребує поліпшення з урахуванням соціально-економічних потреб регіону».

Як зазначив у відповіді на наш запит заступник начальника Служби автомобільних доріг у Черкаській області Геннадій Андреєв, станом на вересень 2016 року дорожники ліквідували 296 000 м2 ямковості. Це 31 % від загального обсягу доріг з вибоїнами. У межах виділеного ліміту фінансування, за рахунок коштів для експлуатаційного утримання, переважно, виконуються роботи з ямкового ремонту та поточного дрібного.

Окрім цього нарешті розпочали поточний середній ремонт автомобільної дороги Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань – ділянка км 41+265 – км 48+985 (правий проїзд).

Ця ділянка траси майже три роки була закритою для проїзду. У деяких її вибоїнах навіть виросли невеликі дерева.

Фахівці повідомляють, що «ремонт здійснюється методом регенерації асфальтобетонного покриття з подальшим влаштуванням щебенево-мастикового асфальтобетону». Роботи виконує ПП «Дорстрой», який був визначений переможцем конкурсних торгів.

cherk-auto-doroga-bessi

ПП “Дорстрой”, за даними Антикорупційного монітору, на ринку – з 2008 року. На його рахунку – 30 перемог у тендерах на ремонт доріг не лише у Черкаській області. Окрім усього іншого, основним видом діяльності ПП є будівництво доріг і автострад.
Згідно з даними YouСontrol, засновником “Дорстрою” є Роберт Хоренович Григорян.
Власником "Дорстрою" є Роберт Григорян - пошукова система YouСontrol

Власником “Дорстрою” є Роберт Григорян – пошукова система YouСontrol

Як свідчать результати перевірки ПП “Дорстрой”, яку провів Антикорупційний монітор, індекс «ФОКС» (формалізованих ознак корупційної складової) цього підприємства у даній процедурі незадовільний – тендерні кошти на 100% більше суми основних засобів та нематеріальних активів та у три і більше разів перевищують максимальний річний дохід підприємства.
cherk-dorstroj-33819662-foks

Також відомо, що упродовж 2014-2016 років на підставі укладених договорів ПП «Сервіс-Дорбуд» (м. Вінниця, вул. Фурманова, 28) ПП «Технодорбуд» (м. Вінниця, вул. Максимовича, 10) ТОВ «Віндор (м. Вінниця, вул. Грибоєдова, 10) ПП «Дорстрой» (м. Черкаси) та ФОП «ОСОБА_2 (м. Гайсин) проводили капітальний та поточні ремонти дорожнього покриття у Гайсині, Ладижині та Хмільнику Вінницької області. Роботи оплачували замовники робіт за рахунок бюджетних коштів на підставі актів приймання виконаних будівельних робіт, які складали підрядники.

Встановлено, що “службові особи вищевказаних підрядників з метою заволодіння бюджетними коштами під час проведення ремонтів дорожнього покриття, безпідставно завищують вартість матеріальних ресурсів, включають в акти приймання виконаних будівельних робіт витрати, які фактично не несуть”.

За даними фактами у Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 42016020000000228 від 19.07.2016, за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст. 191 КК України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем), була зареєстрована кримінальна справа.

cherk-sud-dorsrtoj
До всього, восени 2013 року “Дорстрой”, як пишуть “Наші гроші“, ремонтував дорогу в Умані, Черкаської області, за 1,5 мільйони гривень, яку до цього вже полагодили ще у липні того ж року і майже утричі дешевше. Оприлюднення цієї інформації так і не дало ніяких результатів.
Загалом під час перелічених ремонтів доріг Черкащини цього року вже освоєно 101,5 млн. грн., звітують у Службі.

Але подальші роботи – під загрозою. Одна з причин – не усі райони охоче «скидаються» на ремонт доріг.

«Попередньо звертався Укравтодор до нас – ви не встигнете, не знайдете коштів, пропонуємо вам відмовитися від деяких об’єктів, які передбачені постановою. Ми надіслали гарантовані листи, що ми виконаємо постанову, щоб потім не звинуватили область у тому, що для області передбачені значні кошти 214 млн – це великі кошти а ви не змогли знайти можливість передбачити 21, 4 млн. грн.» – розповідає Сергій Синільник, заступник начальника управління транспорту, дорожнього господарства та оборонно-промислового комплексу Черкаської ОДА.

Фото з сайту САД

Фото з сайту САД

На сьогодні до програми співфінансування ремонту доріг долучилися лише кілька районів.

До всього, як повідомили нам у відповіді на інформзапит в САД Черкаської області, у зв’язку із неподанням достатньої кількості пропозицій конкурсних торгів, не відбулися процедури розкриття кількох пропозицій:

– що були призначені на 25.08.2016р. Предмет закупівлі: поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-16 Золотоноша-Черкаси-Сміла-Умань на ділянці км 83+700 – км 89+700, Черкаська область. Вид процедури закупівлі – відкриті торги;

– що були призначені на 31.08.2016р. Предмет закупівлі: поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-01 Київ – Знам’янка км 216+000 – км 229+780 (окремими ділянками), Черкаська область. Вид процедури закупівлі – відкриті торги.

За неофіційною версією, яку озвучило місцеве видання ВІККА, останні торги не відбулися через те, що у них не перемогла підконтрольна нардепові від Черкащини Сергієві Рудику фірма – ТОВ “Брелок”.

До речі, саме цей депутат, за його ж словами, лобіював виділення понад 200 млн. грн. для ремонту черкаських автошляхів. Він також був присутнім і виступав на позачерговій сесії Черкаської обласної ради, яка, власне, ухвалила Програму співфінансування ремонту доріг державного значення, які проходять територією області.

«Бюджет дефіцитний. Але така сама ситуація є на державному рівні. Я вважаю, що отримати 214 мільйонів під фінансування, співфінансування 21, ну, це гра стоїть свічок», – заявив обранець.

“Провалені” закупівлі оголосили у системі PROZORRO. Провести торги мали аж 15 листопада цього року. Очікувана вартість однієї пропозиції становила майже 88 млн.грн. та 49 млн. грн. – іншої.

10 жовтня 2016 року ці торги відмінили. Вказана причина в обох випадках – «подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій».

закупівлі оголошені в системі PROZORRO

закупівлі оголошені в системі PROZORRO

«Якщо попередня постанова передбачала фінансування протягом 15-17 рр., то нова постанова обмежила фінансування у 16-му році», – повідомив Сергій Синільник, заступник начальника управління Черкаської ОДА.

Тобто, згадана Програма діє протягом 2016-2018 рр. Але кабмінівська постанова № 374 передбачає фінансування лише у 2016 році. Тож, якщо гроші не освоять до кінця цього року, черкаські дороги ще довго псуватимуть наш настрій та автівки.

Мирослава Станкевич, для “Ні корупції!”