Як оскаржувати порогові та допорогові електронні публічні закупівлі | Альтернатива

Як оскаржувати порогові та допорогові електронні публічні закупівлі

Новини прочерк новини

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.

Після розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель скарга автоматично вноситься до реєстру скарг, і формується її реєстраційна картка. Скарга разом із реєстраційною карткою в день розміщення суб’єктом оскарження автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу. Одразу після внесення до реєстру скарг скарга із супровідними документами та її реєстраційна картка автоматично надсилаються органу оскарження та замовнику.

Це передбачає ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII.

Скарги щодо укладених договорів про закупівлю розглядаються в судовому порядку.

Таким чином, як указує Мінекономрозвитку Після розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель скарга автоматично вноситься до реєстру скарг, і формується її реєстраційна картка. Скарга разом із реєстраційною карткою в день розміщення суб’єктом оскарження автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу. Одразу після внесення до реєстру скарг скарга із супровідними документами та її реєстраційна картка автоматично надсилаються органу оскарження та замовнику. Це передбачає ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII. Скарги щодо укладених договорів про закупівлю розглядаються в судовому порядку. Таким чином, як указує Мінекономрозвитку в листі від 02.08.2016 р. № 3302-06/24156-06, фізична чи юридична особа з метою захисту своїх прав й охоронюваних законом інтересів щодо рішення, дії чи бездіяльності замовника, котрі суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернення до органу оскарження чи суду. Усі спори між учасником допорогової закупівлі та замовником, що виникли при проведенні допорогової закупівлі, вирішуються згідно з положеннями, наведеними в Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженому наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 р. № 35, або відповідно до чинного законодавства України. Також суб’єкти, які вважають, що замовником не дотримуються вказані принципи, можуть застосовувати механізми громадського контролю. До компетенції Мінекономрозвитку не належить розгляд скарг, у т.ч. стосовно допорогових закупівель, здійснення контролю у сфері публічних закупівель, а також проведення моніторингу закупівель.” в листі від 02.08.2016 р. № 3302-06/24156-06, фізична чи юридична особа з метою захисту своїх прав й охоронюваних законом інтересів щодо рішення, дії чи бездіяльності замовника, котрі суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернення до органу оскарження чи суду.

Усі спори між учасником допорогової закупівлі та замовником, що виникли при проведенні допорогової закупівлі, вирішуються згідно з положеннями, наведеними в Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженому наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 р. № 35, або відповідно до чинного законодавства України.

Також суб’єкти, які вважають, що замовником не дотримуються вказані принципи, можуть застосовувати механізми громадського контролю.

До компетенції Мінекономрозвитку не належить розгляд скарг, у т.ч. стосовно допорогових закупівель, здійснення контролю у сфері публічних закупівель, а також проведення моніторингу закупівель.

Джерело