Як правильно продавати свою продукцію через ProZorro – 7 кроків до перемоги | Альтернатива

Як правильно продавати свою продукцію через ProZorro – 7 кроків до перемоги

Лайфхаки, які підготували фахівців ProZorro допоможуть компаніям виходити переможцями із державних тендерів, про це пише Delo.UA.

Система публічних закупівель ProZorro вже не новинка. Багато компаній не тільки чули про систему, але й встигли взяти участь в публічних тендерах та заробити гроші. Вже майже 25 тисяч держзамовників проводять через неї свої закупівлі. Загалом на публічні закупівлі держава витрачає 300 млрд грн на рік. В умовах економічної турбулентності держава може стати саме тим партнером, який не лише не дасть бізнесу зачахнути, але й, як свідчить досвід старожилів, виведе на новий рівень.

Незважаючи на те, що система в лютому відсвяткувала свій другий день народження, багато підприємств досі не розібрались, як же система працює та як вигравати тендери. На щастя новачкам не доведеться наступати на граблі, на які вже наступали тисячі інших компаній, бо ми підготували лайфхаки, які допоможуть успішно взяти участь в тендері та перемогти.

Крок 1. Читайте уважно тендерну документацію замовника

Звучить, як цілком зрозуміла річ, але саме недбалість під час формування пакету документів дуже часто призводить до дискваліфікації.

Незрозуміло, що саме замовник має на увазі? Поставте запитання онлайн і отримайте відповідь.

Частенько учасники намагаються телефонувати замовнику і нарікають, що там або не відповідають, або дають відповідь, а потім діють зовсім інакше. В телефонній розмові представник замовника може наплести що завгодно, але потім ви нічого нікому не доведете. Система на те й електронна, щоб всі дії робити в онлайні та аби всі їх бачили. Тоді вже замовник не зможе вімовитись від своїх слів.

Крок 2. Оскаржуйте дії чи бездіяльність

Зробити систему закупівель прозорою — це ще не тотальна перемога над корупцією.

Якщо ви бачите, що дії замовника або іншого учасника непрозорі, якщо у вас вимагають хабаря — не мовчіть, скаржтеся. Існують інші інструменти окрім скарг в Антимонопольний комітет, які допоможуть досягти справедливості. Якщо ви сьогодні покажете замовнику, що неправомірні дії не минають просто так, він наступного разу подумає, чи варто ризикувати і “протягувати” свої схеми.

Крок 3. Не робіть все в останню мить

Ми живемо в неідельному світі, де раптово пропадає електроенергія, інтернет, трапляються затори по дорозі на роботу і так далі. Тож дуже радимо не відкладати подачу пропозиції на останню мить.

Вся інформація до початку аукціону зберігається в центральній базі даних ProZorro і ніхто вашу пропозицію не зможе заздалегідь побачити.

Тож не зволікайте із завантаженням документів, адже дуже прикро, коли не вистачає лише хвилинки, щоб вчасно подати пропозицію.

Крок 4. Визначте власний мінімум

Перед початком аукціону майте перед собою три ціни. По-перше, найбільш вигідну ціну для вас, з якою ви подаєте свою тендерну пропозицію. По-друге, ціну, з якою ви не отримаєте суперприбутку, але й не залишитеся в програші. По-третє, ціну, нижче якої ви в жодному не спуститесь під час аукціону.

Одразу треба наголосити, що той, хто починає раунд із найнижчою ціною, ходить останній. А тому бачить пропозиції інших учасників і може коригувати свою ціну відповідно.

Тож учасник, який надав свою тендерну пропозицію із найнижчою ціною, робить крок у першому раунді останнім і тому може понизитися більше за всіх.

Крок 5. Ніколи не губіться

Не треба “заграватися” і намагатися виграти аукціон будь-що. Бізнес тримається на прибутковості, тож працювати собі у збиток не варто. Якщо бачите, що конкурент дуже понижує ціну чи навіть відверто демпінгує, не змагайтеся з ним собі на шкоду. Після аукціону замовник буде проводити дискваліфікацію учасників.

А тому є всі шанси, що переможця із надто низькою ціною дискваліфікують.

Або ж він сам відмовиться від підписання договору, бо зрозуміє, що не може виконати договір за такою ціною.

Крок 6. Ваш майданчик — це партнер

Контакт-центр майданчика допоможе з реєстрацією, надасть інформацію, як правильно і вчасно завантажити тендерну пропозицію, проконсультує стосовно нюансів роботи системи та стосовно нормативки. Крім того, всі майданчики проводять безліч безкоштовних навчальних семінарів для користувачів системи. Якщо вас цікавлять такі заходи, зверніться до контакт-центру і дізнайтеся, коли найближчий у вашому регіоні.

Також ви можете спробувати спочатку зареєструватись на декількох майданчиках, щоб зрозуміти, який саме вам більше до душі. Можливо, вам більше подобаються рожеві кнопки чи ж для вас важливою є швидка реакція на ваші запити. Реєстрація безкоштовна, тож ви нічого не втрачаєте.

Крок 7. Програли тендер — не опускайте руки

Звичайно, дуже круто, коли перша участь — це перша перемога. Але таке буває нечасто і далеко не з усіма. Пам’ятайте, що нереально вигравати всі тендери.

Досвідчені учасники, які щомісяця беруть участь у 50-70 тендерах, розуміють, що 30-35% виграних тендерів — це хороший показник.

Тож швиденько приходьте в себе і пробуйте ще. Щодня в системі оголошується близько 3 тисяч тендерів. Це величезний ринок, яким гріх нехтувати після одного програшу.