Яким буде прибутковий магазин майбутнього | Альтернатива

Яким буде прибутковий магазин майбутнього

Фінансові новини Черкаси

Сьогодні магазини надають наскільки широкий вибір товарів і послуг, що дуже важко когось здивувати, розповідає Ілона Османова, директор компанії Нові мерчендайзингові технології на сторніках НВ.

Та все ж, Amazon Go пропонує супермаркети без кас і касирів, а світовий лідер рітейлу Westfield інвестує в “пізнавальний досвід” покупця і відкриває опції не тільки покупки, але і оренди товарів.

Для успішного просування бренду локальних змін не досить, потрібна нова стратегія, яка буде спрямована «на клієнта», а не «продукт». На українському ринку вже не перший рік в побуті різні програми лояльності, карти клієнтів, різні розіграші призів та акції. Але при цьому, хоча частка інтернет-продажів складає лише 7,5% від загального обсягу (дослідження, зроблені MasterCard), не варто недооцінювати перспектив цього напрямку і вже сьогодні починати шукати способи оптимізації свого бізнесу.

Якщо вибирати стратегію, орієнтовану на клієнта, то варто поглянути, чого ж він чекає від роздрібної торгівлі. Якими мають стати магазини?

Компанія Westfield є великим власником мережі торгових центрів. Вони замовили дослідження, результати якого представлені п’ятьма тенденціями розвитку роздрібної торгівлі.

По-перше, дорогі товари або речі, доступні для загального і багаторазового використання, покупці воліють брати в оренду, а не купувати. Прикладом служить оренда авто, автомобілів, побутової техніки… Особливо це популярно серед молоді 25-35 років.

По-друге, магазин перестає бути просто місцем покупки, його розглядають як школу і місце дозвілля. Туди можна прийти щось дізнатися. Новинки серед продукції певного сегменту, уроки правильного харчування, кулінарні майстер-класи з продукцією, представленою в маркеті – це неповний список такого роду додаткових послуг, які сьогодні приваблюють.

По-третє, вже вищезгадані програми лояльності будуть все більш популярними. Крім звичних нам бонусів від покупок, які в кінці місяця перетворюються на дисконтний відсоток або у суму, яку можна витратити, варто звернути увагу на винагороди, що чітко відповідають потребам покупця. Звичайно, не так просто передбачити, чого покупець хоче, але набагато простіше надати йому вибір, нехай навіть ілюзорний. Крім того, захоплюючись бонусами і системами накопичення, часто менеджери торгових мереж і виробники забувають про простоту, так необхідну для швидкої купівлі. Менше цифр і підрахунків – більше покупок і спонтанних рішень. Такі рішення найчастіше приймаються безпосередньо в торговому залі (вміло оформленому експертами мерчендайзерами), а не за підрахунком суми накопичених балів вдома на кухні.

По-четверте, впровадження нових технологій. Віртуальна реальність поступово переходить зі сторінок книжок наукової фантастики в наше життя. В супермаркетах з’явилися каси самообслуговування, завдяки яким клієнт сам пробиває свій товар, контролює, чи збігається ціна в базі із цінником на товар і вибирає спосіб оплати. Для тих, хто віддає перевагу менше взаємодіяти з людьми, такий рітейл – оптимальний варіант. Нагадаємо, що успіх мультинаціонального бренду Über багато у чому забезпечений як раз таки мінімальною роллю людини. Максимально нейтрально, мінімум спілкування, аж до відсутності фізичного обміну грошима.

Якщо ми будуємо рітейл офлайн – то необхідно наслідувати ці тенденції.

В цьому плані ми відстаємо від західного світу. Amazon Go – магазин без черг, без кас і касирів. Просто товари. Заскочив на хвилину, взяв що треба і пішов. Але варто звернути увагу, якщо тут немає прилавка в класичному розумінні, консультантів та касирів, то вся відповідальність за правильність подачі продукції лягає на мерчандайзинг. Викладка повинна бути максимально зручною, безпечною і правильно організованою. Подивіться ролик, який в деталях показує як це – в магазині без людей.

По-п’яте, візуальний ефект – ще не все. Картинки недостатньо сучасному покупцеві. Офлайн магазини як раз в цьому і виграють, що можуть надати, так би мовити, середовище, де товар доступний всім органам почуттів. Тут, крім викладення, найважливішу роль грає можливість товар помацати, понюхати, подивитися з усіх боків.

Підводячи підсумки, навіщо офлайн магазини потрібні і як їх розвивати, потрібно сказати, що супермаркети, універмаги і навіть невеликі районні магазини стають місцями не просто покупки, а можливості отримання досвіду – емоційного і пізнавального. Тут відбувається пряма взаємодія з товарами (помацати, подивитися, іноді навіть продегустувати). А головне, що вподобану річ не потрібно чекати. Взяв і поніс собі додому!

Тим не менш, живе спілкування залишається важливою складовою в шопінгу “для душі”. Приємно, почути «Вам як завжди?» і дійсно отримати бажане. Персоналізація і орієнтація на клієнта – нові шляхи порятунку рітейлу в точках роздрібної торгівлі. В результаті, навіть у “найбезлюднішому” супермаркеті – без посмішки касира і підтримки вантажника в кінцевому підсумку ключову роль відіграє здатність зрозуміти клієнта – як особистість з мріями і звичками.