YouControl повідомив вісім ознак компаній-прокладок | Альтернатива

YouControl повідомив вісім ознак компаній-прокладок

ЗВенигородка, Ватутіне, Черкаси новини
В світі корпоративної юриспруденції репутація — найвища цінність, яка легко конвертується в капітал. Зіпсована репутація для юриста може означати крах кар’єри.

Іноді так трапляється, що до юридичних фірм за обслуговуванням звертаються компанії, яким є що приховувати від закону. Фіктивні підприємства, шахраї та фірми-“прокладки” — усім їм також потрібні юридичні послуги.

Яким чином переконатись, що ваш клієнт благонадійний, а робота з ним не зіпсує вашу бездоганну репутацію?

Ми в YouControl написали матеріал для агентства Arena.Press, на що потрібно звертати увагу, щоб завчасно виявити фірму-“прокладку”.

Увага: багато з цих критеріїв наявні у цілком пристойних компаній, проте якщо їх більше половини — варто задуматись.

Критерій 1. Штучна назва
Історично кожна назва компанії щось означає для засновників. Назва — це основа майбутнього бренду, тож вона вибирається ретельно і має бути влучною, відображати характер діяльності компанії, її цінності. Назву має бути легко запам’ятати.

Іноді від нестачі часу та фантазії засновники називають власну компанію рядом слів, які так чи інакше пов’язані з видом діяльності. Так буває, хоча і виглядає підозріло.

Назви фірм-“прокладок” повністю штучні, не означають нічого, ніяк не пов’язані з видом діяльності (тому що часто реєструються на продаж), часто являють собою довільний набір слів. Основна мета — щоб вам було важко тримати цю назву в голові і вона швидко забувалась.
01.jpg

Критерій 2. Відносно недавня реєстрація
Ви навряд чи знайдете “прокладку”, засновану хоча б 15 років тому. В неї немає реальної історії та становлення. Її відкривають, використовують, закривають. Хоча якщо в тендерних умовах прописані критерії щодо роботи на ринку, нечистий на руку директор може купити готову компанію, відкриту раніше. Такі варіанти доступні на ринку у великій кількості. В такому випадку необхідно перевірити, наскільки активно компанія здійснювала діяльність за період свого існування.
02.jpg

Критерій 3. Основний вид діяльності — торгівля
Фірма-“прокладка” ніколи нічого не виробляє, лише купує та продає, переважно лише на папері, тобто товар йде напряму між двома підприємствами, а гроші через “прокладку”.
03.jpg

Критерій 4. Одна адреса, телефон або директор на безліч фірм
Оскільки фірма-“прокладка” веде лише номінальну діяльність, атрибути, які необхідні кожній організації, в неї зазвичай теж номінальні. Часто така фірма виглядає (якщо в неї взагалі є фізичний офіс) так: маленька кімната, в якій є стіл, стілець і телефон. Ось ця кімната і є місцем реєстрації. Переважно в цій кімнаті зареєстровано багато фірм-“прокладок”, тому пошук за зв’язками (адреса, телефон) дасть ось таку картину:
04.jpg

Точно так само і з директором. Всі розуміють, що одна людина фізично не може керувати декількома десятками навіть однотипних підприємств. Якщо директор одночасно управляє багатьма підприємствами, з високою ймовірністю він — підставна особа:
9_alg_14

Якщо поєднати адресу масової реєстрації та супербагатозадачного директора, отримаємо ось такі красиві павутинки зв’язків:
05.jpg

Критерій 5. Офшори в засновниках
Компанії засновуються через офшори з такою метою: захист власності (рідко), мінімізація податків (найчастіше), виведення капіталу (часто), приховування справжніх власників (часто).

Хоча використання офшорів законом не заборонено, це є одним із показників, що власникам є що приховувати.
9_alg_11

Критерій 6. Велика частка державних закупівель
Якщо значну частку доходу (якщо не весь) приватна структура отримує від державних контрактів, велика ймовірність, що це — “прокладка”.
9_alg_21

Критерій 7. Аномально високий обсяг прибутку на одну особу
В будь-якій нормальній компанії люди та їх діяльність генерують прибуток. Якщо в компанії працює всього декілька осіб, які сумарно генерують десятки мільйонів доходу — це, вірогідно, “прокладка”.

Такого прибутку на одну особу немає навіть у найбільш інтелектуально містких компаній, як-то консалтингових або ІТ-підприємств.
06.jpg

Критерій 8. Аномально висока рентабельність
Оскільки “прокладка” напряму пов’язана з підприємством-донором, який створює продукцію і на якому записані основні активи, рентабельність її значно вища, ніж у донора.
07.jpg

Пошукайте пов’язане підприємство — і ви гарантовано побачите там низьку рентабельність та збитки.
08.jpg

Якщо ви ретельно перевірили компанію за всіма вісьма критеріями і отримали вісім збігів — є велика імовірність що перед вами фірма-“прокладка”. Задля збереження власної ділової репутації та коштів утримайтесь від співпраці з нею.